5 دی 1401

اثرگذاری تبلیغات با بکارگیری سیستم ردیابی چشم

مغز انسان به صورت خودکار، چشم ها را به سمتی می دوزد که توجه را جلب کرده و حاوی اطلاعات ارزشمندی است بنابراین با ردیابی مسیر چشم فرد می توان اطلاعاتی را دریافت کرد که مغز در آن لحظه پردازش می کند.این سیستم کاربردهای مختلف دارد؛ به عنوان مثال از این سیستم می توان برای تبلیغات استفاده کرد. سازمان ها، موسسه ها و فروشگاه ها با کمک این سیستم متوجه می شوند که تبلیغات آنها چقدر اثرگذار بوده و مورد توجه کاربران واقع شده است.

مرکز نوآوری علوم و فناوری های شناختی دانشگاه علم و صنعت موفق به طراحی سیستم ردیابی چشم شدند

پژوهشگران مرکز نوآوری علوم و فناوری های شناختی دانشگاه علم و صنعت موفق به طراحی سیستم ردیابی چشم شدند

این یکی از مهمترین و کارآمدترین ابزارها در حوزه مطالعه رفتار و توجه انسانی است.

اکنون متخصصان مختلفی از حوزه های

  • هوش مصنوعی
  • علوم کامپیوتر
  • روانشناسی
  • علوم شناختی
  • علوم سیاسی
  • برق
  • الکترومغناطیس

در این مرکز به فعالیت می پردازند.

هدف اصلی توجه به بُعد شناختی و پایش و توانمند سازی در بعد شناختی به روی داده های شبکه های اجتماعی، بازی ها، ایی ایی جی (الکتروانسالوگرافی) بوده است.